torsdag 26 augusti 2010

Så ute att jag aldrig ens kommer att bli inne

Jag är så otrendig att jag aldrig ens kommer att bli trendig. Det brukar ju sägas att trender går i cykler, ibland 20 års och ibland 3. De som håller sig till en stil kommer någon gång att bli trendig. Jag hakar på trenderna när de är på väg ut. När det blev trendigt att ha leggings föraktade jag dem. Tyckte att det var en pastisch på ett fult 80-tals mode. Jag vägrade länge. Men så vad hände i somras? Jo så klart, jag köper mig ett par. Tycker att de är rätt bekväma och att det är ett praktiskt plagg till långa toppar och enkla klänningar. Men är det fortfarande trendigt? Näpp, eller endast i stentvättade jeansvarianter och i skinnimitation (som jag håller mig långt ifrån).

När det blev trendigt att bära stövlar med högt skaft utanpå sina byxor tyckte jag att det var löjligt… och vad hände efter något år eller så? Jo så klart, jag blev en av de främsta anhängarna till stövelmodet.

Här kommer även bloggandet in. Hela världen började blogga för säkert 10 år sedan. Men det var ju inget för mig inte. Nu när bloggandet är på väg ut (vem orkar/har tid att läsa en blogg nuförtiden?) så startar jag min…

Min amatörmässiga analys är att det tar tid för mig att vänja mig vid nyheter. Jag måste få tid att smälta dem och efter att jag vant mig kanske tänka mig att bli en anhängare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar